GOEDE IDEEËN EN MEER

 

Not Just Ideas, dat is NJI. Een reclame-ontwerpbureau met meer dan goede ideeën. Ook een perfecte uitvoering en een prettige samenwerking staan centraal bij NJI. De drijvende kracht achter NJI is Esther Lips. Zij maakt al sinds 1998 reclamesprookjes waar en tekent voor een veelheid aan ideeën, concepten en campagnes. Samen met interne en externe professionals zet NJI organisaties, merken en producten op de kaart. NJI werkt voor grote en kleine namen in vele branches en is actief in zowel B2B- als B2C-communicatie. 

Doelgerichte eenvoud

De beste ideeën zijn vaak de eenvoudigste. En die leiden meestal het snelst tot het gewenste doel. Eenvoud is daarom één van de kenmerken van het werk van NJI. Binnen een eigen en herkenbare stijl. Uiteraard wel steeds anders uitgevoerd en ingekleed. Dat geldt voor nieuwe, oorspronkelijke concepten die NJI ontwikkelt, maar ook voor restyling. Die ontwerpen krijgen minstens evenveel aandacht!

 

Voor allerhande klanten

De ideeën en het werk van NJI spreekt vele mensen, bedrijven en organisaties aan. Wij zijn er dan ook trots op, dat we u een veelheid van namen en ideeën kunnen laten zien op deze website. Ook andere marketingbureaus huren NJI geregeld in om werk te maken voor hun klanten. Dat doet NJI net zo graag!

Disciplines

Corporate Identity - 20%
Signing - 20%
Websites / Online campagnes - 20%
Offline campagnes - 20%
Event campagnes - 10%
Print media - 10%
Beeld_toverpoeder_NJI

SUCCES BEREIK JE SAMEN

NJI is meer dan alleen Esther Lips. De langdurige samenwerking (vaak al sinds 2001) met verschillende relaties draagt bij aan waar NJI nu staat. NJI is dankbaar voor het hechte team met marketeers, tekstschrijvers, fotografen, websitebouwers, drukkers, freelancers en oud-collega’s van NJI. Succes bereik je samen en is er om te delen! Daarom noemt NJI in het bijzonder de collegiale samenwerking met:

8th Gear
RCA
Hans Keur
Anticipate Media
Hennie van de Kar

NJI over Ron Graumans:

NJI werkt vanaf 2001 samen met deze ondernemer, marketeer en salesman. Ron is altijd enthousiast, doortastend en accuraat. Net als Esther gaat Ron voor meer dan 100% voor zijn klanten. Er is een unieke vertrouwensband die een solide basis vormt voor de gezamenlijke doelgerichte resultaten. Ron is NJI’s beste ambassadeur, waar Esther hem zeer dankbaar voor is en wat de samenwerking voortdurend voedt.

Ron Graumans
Directeur RCA Sales & Marketing

NJI over Hans Keur:

Deze fotograaf, met ontzettend veel passie voor zijn vak, betekent zowel zakelijk als privé veel voor NJI. Hans heeft het hart op de juiste plek; en dat zie je terug in zijn werk. Elk beeld schiet hij met veel gevoel. Hans weet mensen zo te enthousiasmeren tijdens de fotoshoot dat het resultaat altijd top is. Hij brengt elk beeld tot leven. Samenwerken met Hans is niet alleen nuttig maar ook nog eens gezellig!

Hans Keur
Fotograaf

NJI over Govard-Jan en Aart Jan:

Deze twee wervelwinden op het gebied van het bouwen van websites, kennen geen 9 tot 5 mentaliteit. Zij staan altijd voor NJI klaar en denken ver mee. Zij weten de ontwerpen van NJI voor 99,9% goed om te zetten naar een prachtig online resultaat, wat zeker niet vanzelfsprekend of makkelijk is. Ook het resultaat voor mobiele devices klopt altijd. Bovendien zijn de twee net zo kritisch als NJI.

Govard-Jan de Jong en Aart Jan van der Linden
Websitebouwers

NJI over Hennie van de Kar-Vervooren:

Met tekstschrijfster Hennie is het prettig schakelen, omdat zij sociaal erg vaardig is. Dat zie je in haar werk. Ze begrijpt de klant, leeft zich altijd in en schrijft vrijwel foutloos. Een verantwoordelijkheid die NJI met een gerust hart sinds 2001 bij haar neerlegt. Hennie heeft aan één woord van NJI genoeg om een unieke tekst te schrijven, waarbij ze nooit in herhaling valt. Op haar kan NJI bouwen en u dus ook!

Hennie van de Kar-Vervooren
Tekstschrijfster

NJI over Nico de Bruin:

Tekstschrijver Nico spreekt de taal van iedereen en met name die van de ondernemer. Nico vindt op marketinggebied altijd de juiste woorden. Dat geldt in elke branche, zowel B-to-B als B-to-consumer. Daarom werkt Esther sinds enkele jaren graag met deze kordate tekstschrijver samen. Hij schakelt ook nog eens heel snel waardoor deadlines nooit in het gedrang komen.

Nico de Bruin
Tekstschrijfster

KLANTEN VAN NJI

8th Gear
Zenith Security
Surplus Welzijn
Ovezo Groep
WeWash
Hijswerk Brabant
Broodje / Shell / Carwash Rijen
Carwash&Go
Poseidon
Perfetti
Detron
Cloetta
MK2
Bodegro
KIN
Izico
QNP
Molencaten
Trifork
Kindcentrum Rijen

REVIEWS VAN KLANTEN

“Bij ieder project van absolute meerwaarde”

Al meer dan vijf jaar werken Esther en ik op een zeer prettige manier samen.
Een compleet nieuwe huisstijl laten ontwikkelen? Esther bellen! Een concept dat een high-end vormgeving verdient? Esther bellen! Altijd net een stapje extra zetten om iets écht persoonlijks en op maat te maken? Esther bellen!

Waarom? Esther combineert namelijk haar creativiteit met het vermogen om strategisch mee te denken. Ook haalt zij altijd weer (de toch vaak strakke) deadlines. Daardoor is zij bij ieder project van absolute meerwaarde. Wat mij betreft, tot het volgende project met Esther!

Joost Huisman
Carwash & Go

“NJI laat St. Caecilia Bavel stralen”

Onze harmonie St. Caecilia uit Bavel bestond 100 jaar, en we wilden graag een Jubileum Magazine. Dus gingen we aan de slag met onze (veel te lange en wollige) teksten, met fotomateriaal van allerlei pluimage en kwaliteit, en zonder een duidelijk idee over lay-out en alles wat er verder bij een magazine komt kijken.
We hebben enorm veel profijt gehad van Esthers’ professionaliteit. Onze teksten werden beknopt en helder. Uit onze vergaarbak van foto’s selecteerde en bewerkte ze precies de juiste. We kregen ideeën aangereikt waar we zelf nooit aan gedacht zouden hebben. En toen we het eerste concept van ons magazine in handen kregen sloegen we echt steil achterover van het fenomenale resultaat. En dat alles op een ontspannen, positieve en vrolijke manier, ondanks de tijdsdruk.
Een amateurorkest als het onze heeft een professionele dirigent, die met zijn kennis en kunde onze muziek kan laten stralen. Esther heeft er met haar professionele kennis en kunde voor gezorgd dat ook ons Jubileum Magazine letterlijk straalde vanaf papier. Huis aan huis bezorgd heeft het onze harmonie op een geweldige manier op de kaart gezet.

Frank van Gils
PR-commissie St. Caecilia Bavel

“Keer op keer topkwaliteit”

Esther levert vakwerk! Nog voordat ik zelf ondernemer werd, heb ik dat ervaren omdat Esther de vormgeving deed voor mijn toenmalige werkgever. Zodoende benaderde ik haar toen mijn eigen onderneming begon te groeien. Ik wilde mijn bedrijf op de kaart zetten met een creatief, onderscheidend en betrouwbaar bureau. Dit in plaats van het grote onpersoonlijke reclamebedrijf dat toen nog de reclame deed. Not Just Ideas was één van de drie reclamebureaus die ik uitnodigde voor een gesprek. Ik was direct overtuigd van de match met Esther.

In de vele projecten die we sindsdien samen hebben gedaan, denkt zij oprecht en out of the box mee. Dat werkt verhelderend en leidt tot verfrissende ideeën. Esther luistert goed naar mijn wensen, verplaatst zich in onze werkomgeving en helpt mij goed door de ideeën die ik heb perfect uit te werken. En ook nog eens snel en accuraat. Door het persoonlijke contact en de korte lijnen bereiken we elke keer een prachtig eindresultaat van topkwaliteit. Zij ontzorgt mij als ondernemer volledig en is met haar creativiteit, eerlijkheid en veelzijdigheid een echte sparringpartner voor mij geworden. Wat ik enorm waardeer, is dat Esther zichtbaar plezier heeft in haar werk. Haar gedrevenheid, passie en energie werken inspirerend! Zij strijdt voor haar klanten en gaat altijd voor het optimale resultaat. Kortom, een top vakvrouw, zowel professioneel als persoonlijk.

Chantal van Dorst
Directeur Carwash Rijen

“Professional with a creative and clear mind”

“I know Esther as a professional with a systematic, creative and clear mind. As an entrepreneur and owner of graphical studio ‘Not Just Ideas’, she excels in delivering very creative and high quality work for any marketing needs, such as flyers and datasheets, roll-up banners, presentation templates, corporate identity guidelines, or event booth. Her focus on every detail, positive spirit, creative mind and enthusiasm are always a guarantee for an outstanding result.”

Eliska Went
Marketing Manager Trifork Amsterdam

“Erg hulpvaardig en zeer breed inzetbaar”

“NJI en Bodegro werken al jaren samen. Het begon met opdrachtjes als het ontwerpen van advertenties en banners. Gaandeweg werd NJI ons huis-designbureau. In 2014 hebben we Esther benaderd voor het restylen van onze huisstijl, iconen voor onze software user interface en website. Het resultaat mag er zijn, en is nog steeds een genot voor het oog. Esther denkt altijd met ons mee en probeert te begrijpen waarom we die dingen doen die we doen. Deze inspanningen zijn terug te zien in het resultaat.

Esther is erg hulpvaardig en zeer breed inzetbaar. Zo heeft ze ook onze uitingen als koffiekopjes, schrijfblokjes, pennen en parkeerbordjes voor ons verzorgd. Ze is servicegericht, reageert snel en is altijd vriendelijk. Als er een foutje wordt gemaakt, gaat ze daar professioneel mee om. Kortom, op NJI kun je altijd bouwen.”

Inés Dekker
CEO Bodegro

“Samenwerken op basis van vertrouwen”

“Een briefing is bij NJI amper nodig. Esther heeft aan een half woord genoeg, voelt goed aan wat Aron Investments nodig heeft en komt altijd snel met een verrassend en creatief voorstel. Dat werkt zij vervolgens verder uit. Bovendien zorgt zij voor de concrete productie en adviseert over de marketing. Zij heeft nog nooit een deadline gemist! NJI neemt mij met deze aanpak alle zorgen uit handen en maakt het mij echt makkelijk. Heerlijk om zo snel te schakelen en op basis van vertrouwen met elkaar samen te werken. Want offertes? Die stap slaan we gemakshalve over!”

Veysel Hut
Directeur Aron Investments

“Durf en creativiteit”

“Bij Kindcentrum Rijen werken De Kring (jenaplanbasisschool) en De Vliegwereld (kinderopvang) in een schitterend gebouw samen. Om ons te profileren wilden we een eigen huisstijl voor het Kindcentrum én De Kring. Voor beide klussen was durf en creativiteit nodig. Not Just Ideas bood allebei. Esther verraste en overtuigde ons met eigentijdse, onderscheidende huisstijlen. Zij bood meer dan not just ideas!”

Frank Storm
Directeur jenaplanbasisschool De Kring

“Perfectie en passie voeren de boventoon”

“Not Just Ideas doet haar naam eer aan. Het bureau (lees Esther Martis-Lips) heeft niet alleen goede ideeën, maar denkt mee op alle gebieden van reclame & vormgeving. NJI heeft verfrissende ideeën waar je zelf nooit aan zou denken, en is bovendien sterk in het redigeren van tekst en het bewerken van foto’s. Voor mij is NJI daarom een fijne betrouwbare partij om mee te werken, vooral omdat perfectie en passie de boventoon voeren. Dat heeft geleid tot het maken van een geweldige magazinereeks. Dankjewel, Esther!”

Lidia van Hooijdonk
Hoofdredacteur kindermagazine Chatime

“Verplaatsen in de opdrachtgever èn zijn klant”

“In 2001 viel Not Just Ideas mij voor het eerst op. Na een eerste contact en een kop koffie, volgde een proefopdracht. Dat was het begin van een intensieve samenwerking die nog altijd voortduurt. Een samenwerking waar ik en veel van mijn relaties blij van worden.

Esther heeft jarenlang intensief bijgedragen aan de opbouw van mijn toenmalige bedrijf: Finntax Telecom. Als beginnend bedrijf stonden wij voor de ultieme uitdaging ons onderscheidend te profileren en ondernemend MKB aan ons te binden in een markt die door KPN werd gedomineerd. NJI heeft zonder twijfel bijgedragen aan de fikse groei die Finntax doormaakte, zowel in omvang als in omzet.

Na de verkoop van Finntax ging ik verder als Sales en Marketing Ondernemer. In die hoedanigheid ondersteun ik ondernemers, bedrijven en instellingen bij het in de markt zetten van hun bedrijf of product. Nog dagelijks maak ik gebruik van de creatieve kwaliteiten van NJI. De persoonlijke betrokkenheid van Esther is wat ons bindt. Haar bijzondere gave zich te verplaatsen in de opdrachtgever én zijn klant maakt dat ze telkens weer ideeën lanceert die onderscheidend zijn en daardoor het doel raken. NJI is echt meer dan een goed idee alleen.”

Ron Graumans
Directeur RCA Sales & Marketing